søndag 17. februar 2013

Skisesongens første 5 mil i Holmenkollen

Holmenkollmarsjen!





Holmenkollmarsjen er et 25 eller 54 km langt klassisk turrenn som gikk av stabelen 9 februar 2013. Turrennet går gjennom noen av markas flotteste områder. Rennet startet i Sørkedalen og målgang er i Holmenkollen. Var ca 7000 som gikk dette rennet.


Løypeprofilen er sånn her:




Det var en kald morgen, hele minus 18 grader viser gradestokken da jeg hopper ut av bussen for å gjøre meg klar. Da var det bare å få på litt feste på skia og så var jeg klar... Bortsett fra at det muligens ble litt godt feste på skia... Jeg er langt ifra noe smøreekspert, så gamblet på at det var ok med feste siden det gikk en deloppover fra start, så gikk det seg vel til, men neida glien den kom i grunnen ikke, siste mila kanskje...
Men, men jeg har lært at jeg får bruke litt tid på ski før start.... å sørge for at jeg har noe gli å...
Ellers var det en nydelig dag når bare sola dukket opp, og fikk en fin tur gjennom marka.



Resultatet ble 4.37.29, så da får jeg bare legge meg i hardtrening og satse på bedre ski og bedre form til neste år. Men det er i grunnen en seier i seg selv å komme gjennom disse renna...











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar