fredag 25. mai 2012

En tur oppå Valle Austhei, med flott utsikt over den flotte bygda jeg bor i :)

Fredagstur etter jobb. Perfekt start på langhelg.
Startet hjemme fra Leite og gikk opp skogsbilveien opp til Eptesetåsen videre mot Valefjell, og fulgte fjellsiden over til konungsnetten og bort til Bispevegen(den røde stripen) som jeg gikk ned.
Jeg brukte på denne turen tre timer.

Denne turen har jeg gått noen ganger før siden det er denne vi går når sauene hentes hjem fra heia,  da  kommer vi fra Bispevegen å tar av mot Valefjell. En nydelig tur på toppene, med god utsikt ned mot Valle.

ANBEFALES!!  







 Bispevegen går opp her....







 Dette er tatt fra Valefjellet mot Konungsnetten
 Is på noen vann ennå...
 Jeg vil tro at dette må være et perfekt hundeliv....
Godt med litt avkjøling på snøen.... sommervarmen har inntatt Valle
 


Langs denne fjellsiden skal vi gå, til vi er forbi det glatte fjellet. en lang, men fantastisk flott tur med de beste turkamerater!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar