søndag 3. mars 2019

Vasaloppet 2019

Etter flere år hvor jeg ikke hadde klart å melde meg på Vasaloppet så skulle jeg endelig få gå.
Det eneste minuset var at jeg aldri har gått så lite på ski før jeg skal gå et langt renn. Med ei skulder som har plaget meg lenge i stakingen tok jeg grep å dro til Naprapat. Dette skulle vise seg å være lurt... Fikk klar beskjed, KUN trening (altså STYRKETRENING) som kan hjelpe å bli bedre. Aldri drevet særlig med styrke. Ble med på mange fellestreninger på styrke og det var stort sett det jeg trente. Takk å lov for et idrettslag som har mange damer som stiller opp å har fellesøkter med diverse styrketrening...... Noen mil på ski ble det, men alt for få...... (12......)
Flere en en gang tenkte jeg at jeg bare ringer å sier at jeg ikke kan med.... men i følge broderen så var ikke det er tema å ikke stille på startstreken, om jeg lå med influensa 14 dager før, spilte ingen rolle, nok av dager å komme seg på...


Å jo da jeg dro.... å jeg gikk.... å jeg staka så mange mil som jeg aldri har gjort før.... å jeg kom i mål...
Tidenes verste VASAN. Null problem.... selvsagt i MITT tempo. 9 mil er langt... I år var det eneste målet å fullføre, å ja det klarte jeg. på 8 timer  og 52 minutter... Men nå kan det bare gå oppover... og jeg har funnet ut at man skal ikke spøke vekk styrketrening, sterkere enn noen gang i armene gikk det overaskende greit å stake milevis.... I MITT tempo ;) Og selvsagt, i Valle bor det en unik smører som fiksa gode ski alle ni mila... TAKK!!!!


I 2020 lover jeg meg selv at jeg skal komme i bedre slag enn noen gang... Gleder meg allerede ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar