onsdag 26. desember 2012

Tilbakeblikk på turåret 2012 og hva som planlegges i 2013!!

Årets høydepunkt i 2012 har definitivt vært når vi( meg, HM, Olav m.flere) tok oss en tur til Jotunheimen og fikk oppleve å stå på taket av Norge i strålende solskinn. Finere kunne vi neppe fått det. Samme helga gikk vi også til Glittertind. Heidi Marie imponerte med å gå begge turene, Galdhøpiggen er en veldig grei tur fra Juvasshytta, mens turen fra Spiterstulen til Glittertind nok var ganske mye hardere, men vi kom oss gjennom den å.

 
Bare en ting å si om det her: Fantastisk

På taket av Norge!!!

Meg å Heidi Marie på vei ned igjen fra Galdhøpiggen


Ellers har jeg å søstrene Åkre kommet oss gjennom alle turene som var satt opp i postkassetrimmen i Valle. Svorvaren ender vel alltid med en litt strabasiøs tur. Første gang vi skulle prøve og nå Svorvaren gikk vi som vanlig opp "skaret" før rennevatn. Det var jo greit helt til vi måtte streve oss over en masse snø, og ikke nok med det, når vi var på toppen, kom tåka så tett at vi ikke så noe som helst... Var nesten i tvil en stund om vi måtte legge oss til i ei hule der oppe, men bare vi kom oss litt lavere var det greit igjen... En tur vi nok ikke glemmer med det første, andre gang vi gikk, var det jo i grunnen veldig greit, helt til vi skulle gå ned til Stavskar. Vi fant vel en litt dårlig vei ned, og ble mye hopping fra hylle til hylle, vet ikke jeg... en tur man nok ikke tar med hvem som helst på. neste år er planen å gå den veien "alle andre" går;) Kanskje vi får ta med Bossbu å i samme slengen.....


Jeg finner også ut på disse turene at det jammen er mange fine plasser i denne flotte dalen jeg ikke har sett. Gloppefoss er jo den perfekte familietur, var nok ikke første gangen jeg var det... men maaange år siden hvertfall. Stavvatn opp fra Laugardalen tror jeg aldri jeg har vært, og det var også en gjemt perle.

Stavvatn

Ser frem til å oppleve mer av den fantastiske naturen i Norge i 2013.
Hovedmålet er Trolltunga. ellers har jeg lyst å komme meg til Gaustatoppen og Preikestolen.. så får vi se om været blir bedre for mange flere utfarter dette året :)
Trolltunga... håper på å komme utpå her i løpet av 2013 :)

2 kommentarer:

  1. Så kjekt å finne bloggen din :) Trolltunga er også på lista mi over turar eg gjerne skulle tatt i 2013. Følger deg vidare og ser fram til turinspirasjon!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra du synest det:) Utrolig mange flotte setder i dette landet, så satser på flott turvær i sommer så det kan bli noen turer :)

      Slett