fredag 28. juni 2019

Via ferrata tur på Straume (Setesdal)

Etter å ha vært i Loen å klatret i Via ferrata så var jo ikke veien så veldig lang til å starte på nye utfordringer.
Via ferrata Straume er Nord-Europas lengste Via Ferrata klatrerute. Straumsfjellet er også veldig bratt! 450 høydemeter skal klatres.
Denne gangen gleda jeg meg mer enn jeg grua meg. Med erfarne Åse som guide ble turen en fantastisk opplevelse. Det er bratt og det er ikke lenge å klatre før man får en fantastisk utsikt som bare blir bedre å bedre jo høyere du kommer opp. Denne gangen var jeg ganske så venn med utstyret og det meste gikk greit. Overhenget som man har hørt så mye om gikk også veldig greit.


En fantastisk turopplevelse på en strålende sommerdag. Heldige er vi som bor i denne flotte kommunen :)


https://www.visitnorway.no/reisemal/sorlandet/setesdal/listings-setesdal/via-ferrata-straumsfjellet/27374/


https://brokke.com/no/aktuelt/via-ferrata-straume/



















Kommer til punktet det kun er en vei.. og det er til toppen... :)

Utsikt...




Kanskje greit å ha blitt kvitt høydeskrekken før man klatrer oppover her.... Man får følelsen av hvor bratt det er ned ganske fort...


Men wow, dette er flott for de som liker toppturer.









Til og med en egen "Bolt" finnes det..




Turen anbefales. Lønner seg nok å være litt sterk og litt utholdende og høydeskrekken må legges igjen hjemme :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar